Llancem una campanya de foment del consum dins l’economia solidària, des de Pam a Pam i la XES, com una de les respostes davant la crisi actual. Perquè el consum és una via per transformar l’activitat socioeconòmica, la base material de la transformació social. I perquè a Pam a Pam ja tenim més de 1000 punts al mapa on poder fer consum conscient!
Comprar a Amazon quan reivindiquem el teixit comercial dels nostres carrers? Vestir una samarreta feminista feta amb l’explotació laboral de dones? Tenir comptes a la banca convencional mentre ens queixem del rescat bancari? Voler aturar el canvi climàtic, però no consumir els productes agroecològics?
Sovint ens trobem amb contradiccions generades pel consum, incoherències respecte als nostres valors. Posem de manifest aquestes incoherències i considerem el consum com un vessant més de l’activisme pel canvi social. Per això, des de la XES llencem a xarxes la campanya #ConsumxTransformar per donar visibilitat a les iniciatives de l’economia solidària com a alternativa de consum i impulsar el mercat social davant la crisi econòmica i social actual. Fem que el consum sigui transformador, revolucionari, i estigui alineat amb allò que defensem.
Consum, el necessari, però on? Al mapa de Pam a Pam ja hi ha més de 1000 punts on trobar alternatives de compra dins l’economia solidària. Només cal fer una cerca per trobar pràcticament tot allò que cal per a la vida diària: alimentació, tèxtil, salut i cures, subministraments, habitatge, restauració i hostaleria, cultura i oci, educació i recerca, fiançament… Fins a 15 sectors representats per un miler de projectes, 1000 petites revolucions que treballen per la democràcia interna i la cura de la gent que els conforma, que incorporen la perspectiva feminista en les seves activitats, que busquen un impacte social positiu i s’esforcen per minimitzar el seu impacte ambiental.
Aquest any ha canviat tot, també el nostre consum, i la crisi ha fet que les grans empreses acumulin encara més poder i capital. Així que aprofitem una de les èpoques amb més consum de l’any per llençar una proposta d’acció a la gent amb qui compartim valors. Aquest any ho podem fer diferent! I aprofitem l’augment del consum de pel·lícules i sèries des del primer confinament per explicar la campanya a través de cartells de cinema. Perquè volem escriure la nostra pròpia pel·lícula i fer un gir de guió en les decisions de compra per donar suport a aquelles iniciatives que no busquen el benefici sinó satisfer les necessitats de les persones.
La campanya #ConsumXTransformar ha estat possible gràcies al suport de l’Ajuntament de Barcelona, des d’Economia Cooperativa, Social i Solidària i Consum; i de la Generalitat de Catalunya, a través del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.